UNIFORMAMA PROTIV ŠAMARA

Uvođenje uniformi u škole, prema mišljenju ministra prosvete Mladena Šarčevića, bitna je pedagoška kategorija, jer uči decu od početka da u školi postoji red. A to sve, kako ocenjuje, može čak i preventivno da deluje u pogledu kasnijeg ponašanja učenika. On istovremeno najavljuje i da bi ocena koju škola dobije u procesu eksternog ocenjivanja mogla da zavisi od toga da li deca nose uniforme ili ne. A, opet, od te ocene škole zavisiće i plate nastavnika.

Odgovarajući na pitanje novinara B92, kako bi to  školske uniforme mogle da pomognu u slučajevima  školskog i porodičnog nasilja, kad mnoge škole nemaju, na primer, pedagoge i psihologe i da li ćemo sad da im „obučemo uniforme i radiće što ne rade psiholozi i pedagozi“, ministar Šarčević je odgovorio da su one „pedagški veoma bitna kategorija“.

– Ako ne učite dete od malena šta je red u školi ili bilo gde, onda će to dete u pubertetu da opali šamar nastavniku, jer mu granicu niste postavili na vreme – rekao je Šarčević za B92, a na konstatciju novinarke da se to uči u školi, ali teško u uniformi, ministar je uzvratio: „I kod kuće,ali ako mislte da škola i Ministarstvo prosvete treba da poprave sve grehe koje nije popravila porodica, policija, društvo, onda je to zabluda. Mi smo samo jedan segment društva.“

On je dodao da je pitanje uniformi rešeno svuda, od SAD do Japana, preko većine evropskih zemalja.

Na pitanje kako misli da natera roditelje i decu da nabave, odnosno nose uniforme, Šarčević je rekao da će ih naterati „voljno“, odnosno „njihovom voljom“.

– Ako škola bude procenjivala efeke i vrednosti koje se eksterno ocenjuju, a imate i oblast etosa, a to je uređenost škole, prijemčivost đaka, grafiit, murali, ako bude nagrađivanja prema spoljnoj oceni, a trebalo bi da bude, onda će se desiti da imati manja para, a onda će imati manje plate, takod a mislim da će biti vrlo zainteresovani da da ukupan izlged škole pa i ta uniforma bude nešto što je prvi korak – rekao je Šarčević.

On je, takođe, dodao da država ne bi trebalo da utiče na cenu udžbenika, jer je konkurencija i uvedena kako bi došlo do tržišnih uslova i ponovio da mu se postojeći zakon “ne sviđa”, te da će se od iduće godine raditi na njegovoj izmeni.

Šarčević je rekao i da se u 2018. godini kreće u reformu plana i programa i da će tada doći do digitalizacije sistema pa i digitalizacije udžbenika.

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.